THEIR STORY - Mix & Match KAAIbags
Vorige week hadden we het genoegen om te praten met Maxime, de Digital Communications & Community Manager van KAAIbags. Ze deelde met ons het fascinerende verhaal van hoe KAAIbags werd opgericht door twee visionaire zakenvrouwen.
Waarom Werd KAAIbags Opgericht?
De oprichters van KAAIbags, Ine Verhaert en Helga Meersmans, hebben beiden een uitgebreide achtergrond in de detailhandel en de mode-industrie. Tijdens hun carrières moesten ze vaak reizen en van de ene vergadering naar de andere in verschillende landen gaan. Vijf jaar geleden realiseerden ze zich dat er een groot tekort was aan mooie, functionele zakelijke tassen die ook plaats bieden aan een laptop. De meeste designerhandtassen hadden geen praktische indeling of structuur en waren niet geschikt voor reisdoeleinden. Deze frustratie leidde tot het idee van een duurzame, functionele, maar toch mooi vormgegeven tas.
Het Oplossen van een Marktprobleem
De oprichters gebruikten hun persoonlijke ervaringen om in te zien dat de markt zeer beperkt was in het aanbieden van stijlvolle en praktische werktassen voor vrouwen. Zelfs vandaag de dag blijft de keuze beperkt voor vrouwen die een goede, stijlvolle werktas zoeken.
De Missie van KAAIbags
KAAIbags heeft twee belangrijke missies: ten eerste, vrouwen verdienen het om stijlvol naar hun werk te gaan en een vleugje mode op de werkplek te brengen. Ten tweede, KAAIbags is een merk dat zich richt op het creëren van zinvolle verbindingen tussen ambitieuze vrouwen, door vrouwen met een vergelijkbare mentaliteit te verbinden. Het merk biedt vrouwen zowel materieel als persoonlijk de tools om hun ambities na te streven.
Hoe matchen de mensen van KAAIbags hun juwelen met de tassen? Is hier over nagedacht?
Tot dit interview hebben we er nooit echt specifiek over nagedacht. Juwelen zijn iets heel subtiels en gewoon iets wat je elke dag draagt. Daar delen juwelen en de collectie van KAAI dezelfde insteek.
Juwelen zijn net als tassen luxeartikelen, als je een van beide koopt, is het vaak een investering uit het hart. Ze hebben allebei een sterke emotionele waarde, vooral omdat ze vaak worden geschonken of gekocht voor een speciale gelegenheid. Het wordt een deel van je identiteit.
Wat is je kostbaarste juweel?
Ik heb nog niet echt een favoriet juweel, maar ik kom op een punt in mijn leven waarop ik emotionele waarde begin te hechten aan investeringen in zaken als juwelen. Vooral duurzame stukken die je na verloop van tijd van de ene generatie op de andere kunt doorgeven.
De mogelijkheid hebben om elementen uit juwelen te halen die van generatie op generatie zijn doorgegeven, maar ze te transformeren in stukken die je eigen identiteit weerspiegelen met behoud van de emotionele waarde. Dat is iets moois!
Ik heb 2 jaar in Lissabon gestudeerd en om dat hoofdstuk in mijn leven af te sluiten, kocht ik een prachtig juweel als dagelijkse herinnering aan de mooie herinneringen die ik daar heb gemaakt.
Waar ben je het trotst op binnen KAAIbags?
Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg onze gemeenschap. We zijn niet alleen een merk dat handtassen verkoopt, we zijn een merk dat actief zijn gemeenschap opbouwt. Overal KAAI-vrouwen samenbrengen. De tas is voor velen een gespreksaanzet en daar zijn we het trotst op. Behorend tot iets dat verder gaat dan alleen het product.
Shop hier Jacky's tas of ontdek hoe je onze juwelen kunt combineren .